2009-10-15

Dagarna rullar på... Nu är det torsdag igen, och det betyder att Mattias kommer hem!!! :)
De är lyx minsann..
I dag har vi varit till Lisbeth på BVC för vägning och mätning + 1 månads kontroll... Han blir ju en månad på söndag. tiden går verkligen fort!!
I tisdags var vi över till Jonna och fikade å firade henne på födelsedan. Mathilda och Ida är så goa mot Alfred.. Tror tom Ida blev lite svartssjuk på honom, när Jonna satt med honom i famnen. Helt plötsligt skulle HON sitta hos sin mamma!! :)
Nån mer som är svartsjuk är Bjöffs... eller svartsjuk vet jag inte om de är rätt ord.. Hon har inte varit hemma på två dagar vad jag vet.. Antingen är hon sur för att Alfred kommit, eller så har det hänt något. Men jag tror det första alternativet stämmer mer.. Hon har verkat livrädd för honom, även om han inte skriker, så springer hon förbi honom.. Hoppas att hon kommer hem snart. Det är ju kallt ute!
I går blev det inte mycket gjort. Vi somnade om på morgonen och sov till 10!!! Känns hemskt att inte göra nått vettigt, men ibland behöver man nog det, och det gjorde vi! Mysigt! Även om hela dagen blev fördröjd så pallrade vi oss ut på en promenad, det är så skönt att få en nypa frisk höstluft.
Så i dag har vi som saft varit till BVC, tagit en promenad runt byn/saltvik, träffat på farmor som skulle klippa sig, (något jag också verkligen borde göra!!) jag har ätit lunch och plockat ihop i köket.. Väntar nu på att sjusovaren ska vakna..

Gårdagens nyhet: Vår nya lilla kusin har fått namnet Sally

Siv myser med Alfred


Tittut!

Fick ett kvällbesök av farbror Benny och Lena. Tack så mycket för presenterna!!

Mina söta tofflor som jag fick av Gammelfarbror Benny
Pell Alfred Larsson vägde idag:
4455 gram och var 56 cm lång.

Inga kommentarer: