2011-11-10

Ny säng, snö och korv med pommes!

Nu är det bara en arbetsdag kvar innan jag äntligen får va ledig i två dagar!!!  Härligt! Då ska jag vara HEMMA!!! Har lite att ta itu med så att säga..

Här händer det väl massor av vardagliga saker...
Alfred har fått en ny säng, eftersom bebisen ska få överta hans spjälsäng och det går faktiskt riktigt bra att sova i den tycker jag!
Första natten sov han helt utan avbrott... Ända till kl 6!! Och andra natten kom han in till oss vid halv 2. I morse kom en liten kille in till oss vid ca 4:30, bärandes på täcket, kudden och snutten, hur han nu lyckades med det utan att snubbla är för mig en gåta :)
Men tycker det är helt ok!
Han pratar också en hel del nu lilla killen! Testar nya ord och härmas hela tiden. Helt otroligt att på bara några dagar har det hänt så mycket!

Jag har massor att ta itu med nu när jag blir ledig ett par dagar.. Gå igenom en skrubb och stuva om massa barnböcker som vi inte läser bla. Så ska jag väl börja leta fram julgardinerna snart, för det är ju dax snart.. Lika bra att vara ute i god tid.

Längtar efter lite snö jag! Är så trött på detta mörker! Jag vill ha riktig vinter som lyser upp!! Snögubbar och pulkaåkning!
Nu ska jag steka på lite grillkorv som Alfred beställt idag. Korv och pommes blire, enkelt och gott!
Tjolahopp!

Inga kommentarer: