2011-11-22

sömn

Här pågår just nu sömn-hitta-nya vägar-projekt...
Natten till måndag vaknade Alfred vid 2:30 och hade inte några planer på att det var "mitt i natten" och "dax att somna om".. Klarvaken, pratade och busade.. Mamma däremot blev mer och mer irriterad och frustrerad. Vad ska man göra???
När klockan var ca 5 så bestämde JAG (A ska då inte bestämma ) att Alfred skulle sova i spjälsängen, eftersom han inte lyckades somna bredvid oss. Och trots ursinniga vrål så somnade han med en mamma hängandes ner i spjälsängen.. :/
Klockan var då ca 5:10 och 6:15 ringer väckarklockan. Trevlig natt... trevlig dag? Pigg dag??
Ja det gick i alla fall.
Trött och gråtmild mamma fick väcka Alfred vid sju, sen var det en kamp med grinig unge och grinig mamma för att få på kläderna och komma iväg, för att ens nämna att komma in i bilen.
Det hemskaste den morgonen var väl ändå att mamman slänge in snutten i tvättmaskinen innan vi åkt!!! Hur kan man göra det den är ju heelig vet väl alla?  Helig och lortig...
Nu är den ren iaf!
Vi har beslutat att skära ner på middagsvilan till 1 timme, och när han är ledig kanske han inte behöver sova alls, eller ytterst lite iaf. Är ju inte samma intensivitet hemma som på FÖRSKOLAN (Henke såg du? Nu skrev jag det igen ;)´Jag bara skojar med dig vet du la? )

I natt har han iaf sovit i sin säng! Vid ett vakna han och sa -nej -nej, då la jag mig bredvid honom en liten stund tills han somna om, så smög jag tillbaka till våran säng. Och så sov han ända till ca kl 6!!! WOW!!

Vi fortsätter försöken här hemma!

För att nämna något min kollega Britt-Marie sa på fikarasten igår. Hon hade hört på ett radioprogram där barn fick ringa in och ställa frågor..
En kille hade frågat varför han fick lov att ligga ensam i sin säng, när pappa och mamma fick ligga i samma?!! Vad svarar man på det?

Tyckte det var lite gulligt!
Nä nu ska vi leta fram lite kläder här!

GOD MORGON!!

Inga kommentarer: