2012-01-31

1:a gången....

1:a barnet... oj oj vad man förberedde sig.. Vid den här tiden i samma vecka då hade jag nog allt klart.. vaggan bäddad, skötbordet klart, kläderna tvättade och invikat i en byrå....
Vi till och med hade en vagn innan vi ens varit på UL....

Den här gången är ingenting klart.. än...
Jo vagn har vi, men hade inte direkt någon brådska att få tag på en..
Alla bebiskläder väntar på att jag ska gå igenom dem, och spjälsängen ska höjas och fixas till såsmåningom.
Man hinner lixom inte tänka efter och fundera så mycket som innan första barnet. Tror man går in i allt med ett mer lugn nu.
För jag tänker så här.. Det mesta har vi ju redan. Och hinner man inte få fram allt innan bebisen kommer så står det väl kvar där man ställde det.... :P


Ja ska ta och ringa ett par samtal nu..
Har precis kommit hem efter att ha lämnat Alfred på förskolan, gissa om han tyckte det var kul att få komma dit och leka idag?!!!!!!! :D
Så har jag gjort ett besök hos BM. Allt såg bra ut och bebis följer kurvan fint!
Nej nu ska jag hitta.se några nummer och börja telefonera.

Inga kommentarer: