2012-01-31

Simhallen och stickning

Då har andra lediga dagen gått.. Har fått lite uträttat..

Ringt runt lite... till IFO-för att boka tid till ett faderskaps-erkännande eller va sjutton de nu heter. Riktigt uråldrigt kan jag tycka, men vad ska man göra??? Vill gärna få det gjort innan bebben är här.
ringt frissan och bokat om tiden där...
ringt canal digital kundservice...
ringt Vansbro Radio och tv...
 Alltså agerat ULLA BELLA 8888! :P

Efter allt ringande har jag spelat musik på hög ljudnivå, musik som JAG fick bestämma, inte "Bamses signaturmelodi" eller "hjulen på bussen"... Jag älskar MUSIK!!!

Så packade jag badväskan och efter att jag hämtat Alfred på förskolan och han ätit mellis så åkte vi till simhallen, dit också Kristin och Miranda kom.
Barnen tyckte nog det var jätteroligt, och som ni ser på bilden ovanför blir man ganska trött efter att ha badat, plaskat, kastat ringar, åkt rutchkana, hoppat från kanten, åkt båt,osv osv...
Något som också kommer efter bad är hunger! Alfred slukade x antal köttbullar och spagetti när vi kom hem. Sen gjorde han inte så många fler knop.. Lekte lite med tåget och pappa, ritade lite och sen lite tvtitt.
Ingen sak att natta en kille som hållt igång hela dan inte!

Denna kvällen har jag spenderat i soffan, var ner och hämta posten också efter att jag lagt Alfred. En liten overall som jag vunnit på tradera hade kommit idag. Så liten och pluttig!! Kan fortfarande inte riktigt förstå att vi snart kommer ha någon att stoppa i den..

Så har jag slötittat lite på de tvkanaler som det går att se på.. Många av våra kanaler bara flimrar, därav ringet till canal digital och vansbro r&t.. Vi hoppas på att åtgärda det inom kort, så vi kan se på "Brandbilskul" på boomerang snart igen! Viktiga saker ju!!

Så har jag lagt upp en stickning. Ska bli ett par små raggisar till bebisen, och ja det är rosa i garnet, och nej vi vet inte om det blir en kille eller tjej, Men jag tänker använda sockorna oavsett vad det blir!

Nu ska jag ta och borsta tänderna och krypa ner. Hoppas kunna sova hela natten nu! Vaknar ju och måste upp på toa, och efter det brukar jag ha svårt att somna om..
Ha en trevlig tisdag, det som återstår av den.

Inga kommentarer: