2012-01-25

Så börjar vi om igen..

Alfred kom över vill halv ett tiden i natt och sa -mamma mamma mammma... -Jag ska hämta din kudde sa jag, och då kom den första spyan..
Hinken hade vi så klart lämnat nere eftersom vi trodde allt var bra nu, men vad vi bedrog oss!
Stackars liten!
Efter fyra vändor till så fick han äntligen somna, klockan var då runt fyra..
Vid 6 hade jag klockan på ringning...
Tassade ner, slänge i en tvättmaskin, ringde chefen och till förskolan igen..
Sen tassade jag upp och kröp ner bledvid sjuklingen igen.

Idag har Alfred ingen aptit. Han har fått i sig ca ½dl cola, 5skedar a-fil och ett litet litet hörn av ett smörgåsrån.
Vi får väl se om aptiten kommer tillbaka snart och om maten han får i sig får stanna i magen.

Man vet ju själv hur liten man blir när man spyr. När stackarn satt i sängen och hulkade i hinken sa han -MAMMA! MAMMMA! Mellan hulkningarna. Lilla hjärtat!

Nu återstår att se om Mattias och jag ska klara oss eller inte. I morgon ska Mattias vara hemma och jag ska jobba långdag 8-18:30, bara jag inte blivit sjuk själv så klart.
Nej så här hade jag inte tänkt mig sista jobbveckan, men man kan ju inte planera allt heller.

Nu ska jag låta Alfred titta på lite ångtåg på youtube innan han tjatar sönder mina öron..

Inga kommentarer: