2012-01-23

Då var det vår tur :(

När jag gick upp och la mig igår hade Alfred redan förflyttat sig till våran säng. Hela natten har han tvinnat, snurrat och med jämna mellanrum sagt: -Kissa, bajsa. Vilket för oss är ett knep för att få komma upp.
Vid fyratiden somnade han en stund i min famn. Och ca två timmar senare var jag säker på att jag hörde honom hulka, kastade mig efter hinken som jag förberedde med för en vecka sedan, men det var falskt alarm. Sen "hostade" han till några gånger för att lura mig att han spydde... Ja ja. Falska alarm tänkte jag och så masade vi oss ner.
Alfred fick en flaska välling i soffan och jag åt lite frukost. När jag sedan gick in på toa för att måla på lite pigghet på ögonen så hörde jag små tassande steg närma sig och sen sa det PLASK! Mellan köket och tvättstugan kräktes Alfred upp hela vällingflaskan.. Det var bara att fortsätta in till badkaret och spola av honom, så fick han sitta i badet och spola lite med vatten medans jag torkade spyor, ringde jobbet och förskolan.
Ja happ, då var det vår tur..
Känner faktiskt att det bubblar lite i min egen mage, typiskt!  Men vad kan man göra?
Nu sitter Alfred i en "skyddsklädd" soffa, nyduschad med ren pyamas och hink. Tittar på "Lilla röda traktorn" och ser allmänt blek ut stackarn!
Jag har precis gjort eld, hade tänkt strunta i den i dag då vi var så sega.. Alltså när vi ändå var på väg till förskola/jobb. Men så blev det inte. Tur vi har fullt vedförråd ialla fall! Stängt av motorvärmaren har jag också gjort och ska a och ringa BM för det blir nog inget besök där i morgon heller!!

Konstig start på dagen..

Inga kommentarer: