2012-02-23

Dammtork och kunglig bebis

Vad gör ni idag??
Solen skiner och jag håller mig innomhus! Lite smått huvudvärk, vet inte om det är en förkylning på G eller om jag bara sover för lite på nätterna och har konstiga sovställningar..
Har precis bäddat rent i vår säng och Alfreds. När Mattias kommer hem ska vi lyfta in spjälsängen och höja den och så ska den också bäddas, bara jag tvättat täcket och kudden. Lite overkligt men ändå ett steg in i vår kommande verklighet..
Damtorkat i sovrummet har jag också gjort... Kanske har jag kommit in i den verkliga "boa-perioden" nu?
Några riktiga planer för hur resten av dagen ska se ut ar jag inte. Vi tar det som de kommer..
Ska i allafall hämta hem min kille vid kl 14, så blir det troligen att laga till nån smarrig soppa till kvällis..

På tal om bebis, så får vi idag grattulera Prinsessan Viktoria och Prins Daniel till sin dotter. Tittade på presskonferensen i morse, och tyckte så synd om Daniel! Inte hunnit vara pappa i många timmar, så tvingas han på en kostym och ska tillkännage könet på barnet..
Kunde de inte skickat ut en talesman eller va som helst. Och vem sjutton hade brytt sig om han kommit ut till pressen i mjukisbrallor och med rufsig hår, som de flesta "vanliga" folk gör?? Nej tack och lov att vi inte är kungligheter, för skulle jag få lov tvinga på Mattias en kostym efter förlossningen vet jag nog inte hur de skulle gå.. :) ha ha!

Nej nu ska jag ta och leta mig upp på övervåningen igen och plocka lite till medans jag ändå är i farten, och så kommer ju snart Mattias hem på lunch. Han skulle sluta tidigt idag. :)

See you later!

Inga kommentarer: