2012-02-25

Skulle till Nås....hamnade i Borlänge.. :D

Idag var det meningen att vi skulle åka till Nås på barnklädes-loppis, men mitt i alltihopa tog Mattias en dusch och konstaterade än en gång att varmvattnet tar slut på tok för fort.. De sista dagarna har det varit bedrövligt fort. Så vi bestämde oss istället för att göra en tur till Borlänge och införskaffa en ny beredare. Den är nu hemma och nu måste vi bara hit med rörmockare och elektriker, så ska vi nog ha varmvatten så det räcker sen.. Vi ska nämligen byta plats på beredaren också, sätta den i "källartrapphuset" eller vad man nu kallar det. Idagens läge sitter den i taket på en skrubb..

Det vart lite annan shopping på kuppan också. tre par byxor och en tröja till Alfred, ett par mjukisar till mig och lite nya underkläder. Sen for vi till Kvarnsveden och hälsade på pappa och Kerstin, där Alfred fick äta lunch och så bjöds det på fika. Sen for vi hemåt.
Alfred sov bara en halvtimme i bilen så nu i kväll somna han väldigt fort! Funderar på att dra in på sovningen ännumer om det går så enkelt att somna på kvällen! Men vi får se!
Nu ska jag duka undan min kvällsmat och slänga mig i soffan till Mellon!
Ha en trevlig lördag gott folk!




 Fika i garageporten i torsdags efter förskolan. De blåste så himla mycket den dan!

 På väg till Borlänge idag

 Besök hos morfar och Kerstin

Duppa kaku i saft! :)



1 kommentar:

Helena sa...

Jennifer sover inte på dagen och hon somnar jättefort på kvällen....ikväll vill dom inte sova men dom somnade i bilen när vi åkte från Vansbro....