2011-02-22

Kväller

I morgon ska jag nog få träffa lilla Medea!! :D
Först ska jag och Alfred på Håkanssons med Suss Nilsson, de ska bli kul! HVa så längesen jag träffade henne nu. Så när han ska sova middag tänkte jag försöka passa på att hälsa på Kristin John och Medea. LÄNGTAR!!!
Så blir det sim i Äppelbo på eftermiddagen..
Fullspäckad dag kan man säga!!
Nu ser jag på "Sofias änglar".. Sen ska jag ta och packa simväskan så det är klart tills i morgon.

Alfred har fått somna av sig själv i dag... och igår... Satt där uppe i ungefär 15-20 minuter, men han bara tvinna, snurra och reste sig upp, så jag sa att "nu går mamma ner och plockar ihop och diskar så får du ligga här och vila och sova." De va en del protest skrik.. så blev det tyst, så lite mera skrik, och så tog han i lite högre. men jag gick inte upp. Jag pratade lugnt med honom att han fick lägga sig och sova nu. Och trot eller ej, men nu är det tyst!
Så skönt!
Jag ska fortsätta att försöka få honom att somna själv. Vi kan ju inte sitta där uppe i vareviga kväll.
Nä dax att packa inför morgondagen! :)

Inga kommentarer: