2011-02-11

Liten och sjuk

Vi har varit ute och skottat gångar idag.. Så har vi skottat fram två bilar och tinat av dem, så det skulle vara enkelt att flytta de sen när Mattias kom hem och plogade.. Riktigt stolt är jag över mig själv, som satt på batteriladdaren på 240:n helt själv utan att fråga om hjälp.. ;) Har hittills bara varit van att ta av den...
Snacka om oväder!!! Alfred prommenerade tappert i mina skottade gångar och klagade inte de minsta.. Ändå fick jag till min fasa upptäcka att han hade feber när vi väl kom in... Ja ja lite frisk luft har väl ingen dött av eller??
Väl inne ville inte lilleman ha nån lunch utan slurkade i sig en flaska välling och sov middag på det. Men inte sina 1½-2 timmar som han brukar utan lite drygt 1.. Snoret väcker väl honom, stackarn!! :(
Verkar som det är massor av barn som har feber idag..
Så efter lite vila har vi roat oss så här idag:


Vi tog fram vattenfärgerna och Alfred fick prova måla.Det var kul i ungefär tre minuter.. Men vi ska allt ta fram de fler gånger! Väntar också på att "knubbis"kritor ska anlända till Kox in. Tänkte beställa på nätet men frakten skulle bli ungefär fyra gånger så mycket som kritorna och de tänker jag då inte betala!! Då väntar vi på kox in i stället. Att de ska va så svårt att få tag i sånna där kritor alltså?!! :)
Så här blev själva konstverket.. (mamman har hjälpt till lite också)

Annars har vi sett på film/tv, ätit frukt och risifrutti.. det enda som gått ner idag förutom välling då.


Så tittade vi lite på pappa när han plogade med traktorn. Vilken himla bra grej dä där med traktor alltså!!!!
Mattias kom in först och trodde kopplingen gått sönder på den, men efter att ha varmkört motorn en stund så rullade traktorn iväg! Phu! Va skönt att det inte va nå fel! I alla fall en dag som denna med så otroligt mycket snö!! Ni som vet hur vår gård ser ut, anar kanske att det är en del att handskotta... En hel liten väg.... :/

Eftersom allt vart så trist med traktorn som vi trodde vart paj och feber och sömnlösa nätter så tänkte jag att vi skulle lyxa till det lite.. Tog upp oxfilé ur frysen.
Då det har vi lyxat med idag..
Oxfilé med hasselbackspotatis grönsallad och sås. Det slår gårdagens fiskpinnar med hästlängder!!!!!! :) Den enda som inte åt var Alfred som öjde sig med att pillra i sig en massa majs.
och läst böcker har vi gjort idag.. Massor med böcker.... Tycker det är roligt att Alfred gillar och har ro att sitta och läsa bok efter bok!
De va allt för den här gången. Ska sätta mig i soffan en stund. Få se hur denna natt blir..
Puss å kram å nyp i stjärten!

Inga kommentarer: