2011-05-12

Sandlåda!!

Vi har nu på kvällskvisten fått sandlådan på "tillfällig" plats och fyllt på med sand. Alfred fattade snabbt vad som höll på att hända. Han tyckte det var jätteroligt med sand!! Hittills har han bara lek i sandlådor hos grannarna, men nu har han en egen hemma! Skoj! Ska se om vi hittar nå bra och hållbara spadar och hinkar sen, lite sandlådeleksaker.
Vårat lilla hjärta!
Vi tog bilen till kyrkis idag.. Lathet?? Nä, men det SPÖ REGNADE när vi skulle iväg, och vi har inte något regnskydd till vagnen ännu. Så då fick det bli biltransport.
Efter kyrkis åkte vi hem igen, Alfred sov middag och jag åt lunch, slöade lite och förberedde för grillning.
Hade tänkt mig en springtur nu i kväll, men jag har ont i halsen och tänker avvakta och se om det blir bättre tills på lördag. Vill ju inte dra på mig nå halsfluss eller nått sånt.
I morgon är det ombytta roller här hemma. Jag går till jobbet och Mattias stannar hemma. Känns helt ok!
Nu ska jag ta och fylla på min tekopp och kurera halsen så gott det går tills i morgon!
Go afton!

1 kommentar:

Lina Engman sa...

tips på hållbara spadar o krattor till sandlådan: köp "miniträdgårdsredskap" finns på granngården, blomsterlandet o dyl.köpte både krattor o spadar, Dom tål lite stryk ;-)