2011-05-31

Vardag igen

Gårdagen började med ett besök vid återvinningen, följt av ett besök på coop för att fylla på i kylen. Så var vi ute och Alfred lekte med Emil (grannpojken) tills det vart dax för lunch och vila.
Så fick vi besök av Kristin och Medea igår efter lunch. Vi drack kaffe och snackade ikapp om ditten och datten! Ser ut som att vi kommer jobba ilag lite i sommar. KUL!
Så när de åkt hem och vi gått ut kom faster Ann-Sofi, Charlie och lilla Inez och lekte här i sandlådan en stund. Trevligt!

Var ute på en långpromenad igår. Riktigt skönt alldelens lagom promenadväder var det! Det va längesen jag bara gick.. Har ju sprungit de senaste gångerna. Ska fortsätta med det också, men nu är det inte lika hårdträning med det så att säga.
Vårruset var kul! Lite klaustrofobisk känsla så där alldelens efter starten gått, men klumpen av människor löstes ganska snabbt upp.
Min sluttid blev 40 minuter. Känner mig nöjd! Jag satsade på att springa hela loppet och inte gå emellan åt, vilket jag heller inte gjorde. Spurtade tom  i mål! Ha ha, detta hade jag aldrig trott om mig själv! Att jag skulle springa!!
Det är kul att utmana sig själv ibland! Man klarar mer än man tror faktiskt!

I morgon väntar en heldag på coop, Alfred ska vara hos farmor och farfar.  Så blir det jobb på fredag och lördag också. Jobbe!!

Det gick snabbt att komma in i vardagen igen! Men det var riktigt skönt att komma från den en stund må jag säga! :)
Har tänkt att vi ska ta oss en promenad nu på förmiddagen, sen gå på kyrkis sommaravslutning. Så ska jag klippa gräset när Alfred sover middag, bara det inte regnar då!

Inga kommentarer: