2011-06-21

Gräsklipp och trotts!

Sitter i soffan, tittar lite Ohpra Winfrey och har druckit en kopp kaffe.
Kom nyss in efter att ha klippt gräset, bäst att passa på medans det INTE regnar.. Lite osäkert väder tycker jag det har varit nu i några dagar!!

Vi började dagen tidigt idag, tidigare än vad jag hade tänk.. Men vad gör man? Vill lilla chefen upp så får man släpa sig ur bädda! Frukost.. Alfred vill inte ha, eller har inte tid att äta frukost.. I alla fall inte när jag är med. Lite petar han i sig sen ska han ner från stolen. Pust!! Mamma är väl tjatig?!?!!!
Undrar om tjatandet lixom ingår när man blir mamma? Man tjatar ju om allt!
-Ät lite nu!
-Ät med skeden/gaffeln!
 -Aj aj!!
-Nej sa mamma.!!
-Inte röra!
-Akta så du inte slår dig/trillar!
Är det konstigt att de slutar lyssna?? Skulle nog inte jag heller göra efter ett tag.. :)

Någon som känner igen sig?
Den där egna viljan, som Alfred kommt på att han har är enorm!!! Det gäller att försäka prata med honom, att kompromissa när han blir så där arg. Jag upptäckte att det faktiskt går! Prata och vara lugn. Men ibland tar ju som sagt tålamodet slut..
Kämpa på alla föräldrar med era trottsiga barn!  :)

Just nu sover mig lilla hjälte! Vi har varit ute på en promenix med Kristin och Medea på förmiddagen. Skönt att ha promenadsällskap!
Så har vi dammsugit nere också. Vad man hinner med när man är uppe tidigt och tar sig tid...............

När han vaknar ska vi vara ute och leka i sandlådan. Så blir det nog en lite tur på cykeln ner till coop. Lite som fattas innan midsommarhelgen är här och snart kommer hela Vansbro och tokhandlar som om sista tiden vore inne, och då vill inte jag stå och köa om jag slipper!!
Tack och hej leverpastej!

1 kommentar:

Helena sa...

Känner igen det där tjatet..tycker jag gjorde inget annat än sa nej låt bli,låt bli André,var inte så hårdhänt mot André efter att André blev född...men jag antar att det ska vara så....