2011-06-02

Min nya konkurrent!

Det var skönt att få jobba igår! Får man säga så? Skönt att göra något annat än att vara "hemmafru". Man uppskattar mer att vara hemma om man är borta lite också! Det tycker jag i alla fall!

Förra veckan var vi ju till BVC och Alfred fick spruta, och mycket riktigt så kom febern igår kväll som doktorn sa att den kunde göra. Alfred har varit lite febrig under dagen som gått. Hög feber, tur att det hjälper med ipren! Och skönt att veta att det är av sprutan han fått feber och inget annat!
Vi har tagit det lugnt idag. Varit hemma på gården. Mest lekt i sandlådan och tittat på Playhouse Disney.

Mattias har fått hem sin nylackerade bubbla, som han nu håller på att skruva ihop ute i garaget. Han är helt frälst i denna dära bilen och jag tror jag fått mig en svårslagen konkurrent! ;)
Lite annat jag hunnit med i dag är... Tvätt.. Planterat hängpetunior på verandan och lagat mat.. Broccoligratängen som ni ser i inlägget innan nedan.
 Nu på kvällningen övervann jag min rädsla för varg och björn och cyklade till skidstugan. Jag joggade runt på 4km och det gick bra! Nog är det drygare med alla backar!! Huga!
Inte en enda björn såg jag till! kanske jag vågar mig dit ensam igen nån gång... Och en annan sak, Jäklar, de måste varit väldigt längesen jag var på eljusspåret sist, då de avverkat en hel massa skog och jag kände knappt igen mig på 4km spåret. Men runt kom  jag i alla fall!
Nu ska jag platta lite på håret och sen inte göra mycket mer idag!

Hej svej!

Inga kommentarer: