2011-06-12

Premiärdopp!

Ja, för Alfred i alla fall..
Igår eftermiddag efter att Alfred sovit klart packade vi minigill och leksaker och drog i väg till Van/Brintbodarna. Vädret hade varit strålande och varmt hela dagen så vi tänkte att Alfred skulle få svalka av sig lite. Vi hann tända grillen och Alfred plaskade i vattnet med sin dumper, då började det blåsa nå otroligt. När korven var grillad och uppäten hörde vi åskmuller, så vi började packa ihop och fick tillslut upp Alfred ur vattnet också.
När vi kommit hem hann jag packa in allt i köket, sen kom regnet och efter en stund åskade det och blixtrade som tusan!
Vi hade i alla fall INTE tur med vädret!
Men det blev en kort uppskattad utflykt i alla fall så länge den varade.

Resten av kvällen spenderades inne och på verandan där Mattias och Alfred tittade på blixtrarna. Jag stod och hackade grönsaker till tacos, och precis när jag skulle till och steka köttfärsen så gick strömmen, ja det får vök bli råtaco i dag då tänkte jag ;) Men som tur var så kom strömmen tillbaka en stund för att sedan brytas ett par gånger till. Men vi fick i alla fall varm mat! :)

Min kväll avslutades med en långpromenad tillsammans med Tesse och lílla Linus och så hunden Sissla också.
Alltid trevligare med promenadsällskap!!

Inga kommentarer: