2011-03-18

Äppelbo Värdshus




Idag har jag, Kristin, Alfred och Medea gjort en liten utflykt! Ända till Äppelbo har vi varit, i flera timmar! :)
Vi hade tänkt utforska nya Tempo-butiken.. och så luncha på Värdshuset.
På väg dit somnade Alfred i bilen, så det var lika bra att låta honom sova... (bilen stod så att jag kunde se om han vaknade genom fönstret)
Vi beställde dagens "italiensk kyckling", som visade sig vara riktigt gott! Så kaffe på maten.
Medea vaknade och fick mat och ny blöja... Så vaknade Alfred. Vi tog en rundtur på tempo så han fick vakna till liv innan det var dax för honom att äta, medans Medea somnade om :) Ja här äter och sover vi i omgångar!! :D
Efter att Alfred ätit lunch tog vi en fika. Alfred högg in på Iwonas hembakta muffins med russin i.
Vad kan man säga om Äppelbo Värdshus annat än att det är att rekomendera!
Trevlig personal! God mat! Fräscha lokaler! Vad mer kan man begära?
Vad beträffar Tempo, så var det en helt vanlig matvarubutik... Det bästa var nog den mauella charken. Inte något man ser vardag nuförtiden. KUL!!

Ett paket Libero blöjor kostade dock 190kr.... På Coop tar vi 94kr..... hmm... nä jag tror inte jag åker dit och storhandlar blöjor.. :P

Nu har jag gjort mitt för idag.
Tack Kristin för en trevlig dag! Det lär vi göra om snart! :)

Nu ska jag väl ta och stryka min skjorta då, när ingen annan gör det åt mig... Imorgon ska jag arbeta!

Inga kommentarer: