2011-03-15

Väntar på nått gott! :)

Igår hade vi besök här hemma av denna lilla goding, som för övrigt sov ooch sov och sov :) Sov fasten Alfred brummade och körde bil alldelens intill..

Ja Kristin och Medea följde med oss hem på fruktsallad och kaffe efter våran promenix.


När de knatat hem, drog jag och Alfred till biblioteket för att lämna de försenade böckerna och låna lite nya. Den här veckan borde min bokbeställning komma! Har beställt 5 böcker till Alfred (handlar om grävmaskiner/traktorer och sånt kul!) och en bok till mig. "Pepparkakshuset" heter den och ska nog vara bra som det verkar. Är första boken av tre... Få se när de kommer vara fördiglästa..



Idag har vi varit till kyrkis. Det var "första hjälpen" info där idag, så lokalen var full med barn, mammor och en pappa också!
Kul var det. Alfred njöt i stora drag och lekte järnet! Han somnade rätt ovaggad i vagenen på väg därifrån. Tog en promenad i solen. In på Kox in och köpte en present till Tesse och Mattes lilla nykomling, som vid det här laget borde vara på väg ut..... Hon har blivit igångsatt i dag. Spänningen är ENORM! Väntar på att telefonen ska pipa... Väntar väntar och håller tummarna för att allt går bra!!

Eftermiddagen har vi spenderat utomhus.
Åkt bob, klättrat i snö och annat skoj man kan göra i sånt här underbart väder.
Bäst att ta vara på dagar som denna och vara utonhus om det går!
Alfred ÄLSKAR att vara ute!

Vi gick till Kristin och lånade hennes hårtrimmer...







Nu är Alfred nyklippt för första gången i sitt liv! Jag har sparat en liten tuss som jag ska sätta in i hans "boken om mig".
Det gick riktgit bra!
Satte på Stora Maskiner" på svt play och så var det bara att köra!

Nu ska jag bänka mig framför Sofias Änglar!

1 kommentar:

Pellfia sa...

Åååh så fiiin han blev!! Gofisen! Smart drag att sätta på Stora Maskiner! :)