2011-03-17

Min lilla älskling!

Det var jättekul på kyrkis idag, eller kul och kul... Det är trevligt att vara där tycker jag! En gemenskap man annars aldrig hade haft. Så skönt att komma dit träffa andra föräldrar och barn, prata lite strunt, växla tips och ideér. Dessutom tycker Alfred om att vara där och leka. Åka rutchkana och köra med bilarna och träffa andra barn. Han tittar mycket hur andra barn leker, om de är ledsna eller om de busar.
Det märks på honom att han tar in allt! Det händer så otroligt mycket i det där lilla huvet nu. Ord bildas, som han försöker förmedla till oss. Han gör sig förstådd och han får står oss, precis vad vi menar. Även om han inte alltid vill göra som vi vill :)
Han vill ALDRIG klä på sig, vilket slutar i en liten jakt innan kläderna sitter på.
Han vet vad jag menar när jag frågar om vi ska åka till Äppelbo och simma... Vet vart vi ska när jag säger att vi ska åka till farmor och farfar.
Idag när jag skulle och storhandla var farfar så snäll och tog hand om Alfred undertiden, och i bilen på väg dit upprepade han hela tiden... Atta dä! atta dä! som betydet... Akta dig! Alltså farmor brukar säga så... Jag frågar Alfred... Vad säger farmor och då säger han Atta dä! :)
Lilla skrutten!
Det är helt underbart att se hur han lär sig nya saker hela tiden!
Älskade lilla vän! Inte trodde jag att man kunde älska någon så mycket!

1 kommentar:

Therese sa...

En overlock har fler och bättre trikåsömmar. Du syr med 4 trådar istället för två. Den skär även tyget samtidigt som den kör så man får inga fula kanter eller sömsmåner kvar på plaggen.

Trevlig helg!