2011-03-27

Vilken helg!!

Ja vi har inte haft en långsam och tråkig helg här inte!! Igår var jag, Mattias och Alfred till badhuset och plaskade och hade jätteskoj! Så hälsade vi på hos farfar och farmor innan vi for hem och Alfred däckade. Så på eftermiddagen var vi ute. Jag och Alfred åkte lite 4-hjuling och sen kom Fredrik, Jonna, Mathilda och Ida över. Barnen lekte och hackade is, som de samlade upp i skottkärran, Alfred var snabbt med på noterna och gjorde precis som tjejerna gjorde. :) Så kokade vi kaffe och fikade i garaget (med portarna öppna så klart....) där man inte blåste bort. Så var det dax för "Earth hour", jag laddade upp med massor av ljus, tror jag kom upp i 39st. Det är ju jättemysigt och avkopplande att säcka ner, tända ljus och slå av tv:n!! Borde göra det oftare! Så i kväll har jag tänt en massa ljus igen dock inte 39st men några iaf här i köket där jag nu sitter. Va hände idag då?? Sommartiden kom, och stal en timme från oss, så hela dagen har gått i raketfart! Vi var ute och skrotade lite på fm, så in och åt lunch. Jag tog en långpromenad med Alfred när han skulle sova middag. Så har jag bakat morotsrulltårta.. Kristin och Medea kom på fika och lite senare kom även mamma/mormor och Anders hit på fika och lite "bygga-torn-lek" i Alfred rum. Nu har Alfred somnat och jag har plockat ihop, tänkte ta en vända med dammsugaren imorgon innan någon river ut allt igen.... Goooo Natt!

Inga kommentarer: