2011-03-02

Jag blir berörd!

Såg på "Den hemlige miljonären" igår på kanal 5. När Miljonären Ingrid träffade hemlöse Thomas, tror han hette så. Han bodde i sin husbil och fick avslag för lägenhet hos socialen eftersom han stog som ägare på husbilen. Hemskt! (Husbilen var inte fungerande om man säger så utan stod kall på en parkering)
Och när hon frågade vad han hade för drömmar och han svarade att han hade inte några drömmar, då kom tårarna! Va hemskt! Att inte ens ha några drömmar! Detta berörde mig djupt! Jag hoppas verkligen att han nu har en lägenhet och är på väg tillbaka till "samhället". Ska försöka se om jag kan hitta nån information om vad som hände sen.
Ett annat program som berör och får tårarna att trilla är "Sofias änglar". går handlade det om en familj som fått tvillingar varvid den ena av dem hade lungproblem som jag förstod det. Att ens behöva tänka tanken att ens barn kanske inte kommer överleva är grymt! De gör en stålande insats på rätt ställe! Tack för två bra program kanal 5!

Inga kommentarer: